کد خبر 1093303
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
همه جرائم اعدامی مشهدی؛ از 20 سابقه کیفری تا آدم ربایی و اعمال منافی عفت

اداره کل دادگستری خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از پرونده یک محکوم به اعدام با ۲۰ مورد محکومیت طی ۲۲ سال خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در اطلاعیه ای نسبت به تقطیع و تغییر یک خبر از سوی رسانه‌های خارجی توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: در حالیکه برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی درمشهد به علت نوشیدن الکل خبر می‌دهند که آنان در این پرونده ناگفته‌های فراوانی را نادیده می‌گیرند. اما واقعیت ماجرا چیست؟ 

دادگستری خراسان رضوی در ادامه این اطلاعیه به سوابق این فرد می‌پردازد و اعلام می‌کند: سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی طی سال های ٩۵تا ٩٧ بوده است. این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس،  جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود اما این پایانی بر خلافکاری‌های وی نبود. او ۲ بار در سال ۷۷ و ۲ بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می رود. در سال ۷۹ بزهکاری های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد .در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است .

در ادامه این اطلاعیه آمده است: محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تایید و در همان سال بار دیگر به علت شرب خمر راهی زندان می‌شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری‌هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر زندان و شلاق محکوم می‌شود . محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰ ،۹۱ و ۹۲ نیز به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه می‌یابد. در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود.این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می شود. حتی نامبرده درمقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند :آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت وسرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد. نهایتا حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا در می آید.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: بدیهی است اتخاذ رویه‌های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار اینگونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیز بین افکار عمومی پنهان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    40 22
    نامبرده در مقاطع مختلف زمانی مرتکب شرب خمر آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت وسرقت نیز ........ نهایتا حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا در می آید.(نتیجه می گیریم به نظر دستگاه قضایی تا 20مورد هر غلطی جایز است )
    • حیدر صالح IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 3
      با اعدام هم خودش راحت شد و هم بقیه راحت شدند
    • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      3 1
      قانون مجازات تو بخش حدود صراحتا گفته که جرم حدی بعد از ۴ بار حکم قطعی اعدام هست خب شرب خمر هم جرم حدی هست حالا جرم حدی چیه جرمیست که شارع (خداوند بزرگ)مجازاتشو تعیین کرده پس این گفته تو که تا ۲۰ بار جایزه از اساس غلط و مغلطه هست چونکه قبل اعدام حداقل چهار بار باید این دستگیر شده حکم قطعی صادر و اجرا شده که این مرحله اخر اعدام شده .
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    54 41
    مگر جزای جرم هایش را نکشیده بود. چرا با موتورسواری مست اعدام؟ کمی قانع کننده نبود.
    • حامد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      26 14
      دوست عزیز شما هم متن رو خوب نخوندی و نتیجه گیری غلط کردی.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 1
      اتفاقا چون متنبه نشده بوده ، برای بار ششم جرمش علنا اثبات شده و قطعا حکمش اعدامه شرعا و قانونا .
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    38 7
    خب همه محکومیت هاش بخاطر شرب خمر و مصرف مواد بوده بهتر بود این رویه رو درباره سارقان خشن که اقدام به سرقت و زورگیری و... میکنند اجرا میشد
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 1
      چرا منافی عفت را ندیدی؟ نکنه آشنا است؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    34 12
    کاشکی همینقدر که در مورد مشروبات الکی قاطعیت دارید در مورد مصرف مواد مخدر هم قاطعیت داشتید
    • حامد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      25 12
      اگر در مورد مشروبات الکلی قاطعیتی بود این گونه نمی شد که در یک هفته 300 نفر به علت مصرف الکل تقلبی روانه بیمارستان شوند. یعنی حداقل 300 نفر در طول یکی دو روز الکل مصرف کرده اند که در یک جا تولید می شه. چطور می توانند در حجم بالا مشروبات رو راحت توزیع کنند بدون این که پلیس بفهمد؟ شما الان زنگ بزن به 110 که همسایه من در خانه مشروب تولید می کند و می فروشد تا صد سال یک پلیس نخواهد آمد. زیاد گیر بدی ممکن است اپراتور 110 بگوید به تو مربوط نیست. ممکن است بگوید جوان خوب نیست آدم دنبال همسایه اش چیزی بگه حتما داره شیره انگور درست می کنه
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      23 2
      اون میگه نره این میگه بدوش! خدااااااااااااااا
  • US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    21 13
    خب ۲۰ بار جرم انجام داده ۲۰ بار هم براش زندان رفته دیگه. یک دفعه آخرش تصمیم گرفتید اعدامش کنید؟
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 1
      خب وقتی ۲۰ بار تنبیه شد و متنبه نشد تو سرکه بخابوننش ؟ اعدام برای خودش و جامعه هر دو خوبه . خودش پرونده شرب خمرش بسته میشه و شاید خداوند ببخشدش ؛ در حالی که سیاه تر شدن پرونده شاید منجر به شقاوت کامل و سلب ایمانی میشد و ... اما برای جامعه هم معلومه ، هر چه اسباب ناامنی برای مردم کمتر بشه بهتره .
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    5 3
    این که باز شد حرف شبکه های معاند.!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    18 1
    الان این جزئیات بود؟ خب برای چی اعدام شد و به خاطر چه جرمی؟ شرب خمر که اعدام نیست حکمش. چون تکرار کرده حکمش فرق می کنه آیا؟ یا به خاطر مواد مخدر بوده؟ یا گفتن مفسد فی الارضه. قوه قضائیه باید یاد بگیره که موظف به پاسخگویی به ملته. من نمی گم حکمی که برای این بنده خدا اعمال شده درسته یا غلط ولی به این نمیشه گفت اقناع جامعه
  • US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    عجیبه، بسیاری در این مملکت با قمه و چاقو ملت را سلاخی میکنند و این اعمالشون سالهای متمادی طول کشیده بالای ده بار به زندان رفته و هنوز راست راست در خیابان راه میروند سابقه تجاوز و آدم ربایی هم دارند اما قضات مهربان اعدامشون نمی‌کنند در حالیکه بمراتب مستحق‌تر از اعدام این شخص مورد اشاره در گزارش برای اعدام هستند، لطفاً برای یکبار شفاف به مردم بگید ملاک اعدام و رأفت شما قضات برای این موارد متناقض چیه؟ انشاالله که سفارشی نیست!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    13 23
    سگ تو روح هر بیشرفی که به اعدام اینجور اراذل روانی اعتراض کنه. فقط اوباش لات بی سر و پا ممکنه برای رفقای خودشون دل بسوزونن
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 2
      احسنت بهت. واقعا این مدل اوباش پدر ملت رو در آوردن تو مشهد. اونم مشهدی که باید آرزوی هر انسانی باشه. مشهد ما، ده پانزده سال پیش این نبود. چند ساله خیلی ول شده انگار.
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      4 1
      خودتم که ادب درستی نداری عزیزم
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      6 4
      سگ تو روح پدرخودت نا حق اعدام شده همش تهمت هست
  • حسین IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    28 27
    امثال این باید زودتر اعدام شوند
    • Hadi FR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      22 13
      موافقم دیر هم اعدام کردنش
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 9
    مرسی ممنون
  • حامد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 1
    چقدر کم عقل هستند عده ای که عادت دارند بدون اطلاع در مورد پرونده ها و مسائل اتفاقات بنشینند تحلیل کنند، بحث کنند، به دیگران ارسال کنند، استوری بگذارند، پست بگذارند. یکی نیست به اینا بگه آهای متخصص، تحلیل گرد، بی مغز، اول فکر کن بفهم مطمئن شو بعد آنالیز کن. چقدر موجب تأسف است که افراد جامعه به جای این که به دنبال حقایق باشند و به دنبال دفاع از مظلوم واقعی باشند بنشینند از یک خلاف کار حرفه ای که مردم 20 سال از او رنج کشیده اند دفاع کنند. جرایم او را تقلیل دهند به چند بار شراب خواری! جامعه خلاف کار پرور .
  • GB ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    42 18
    اصلا قابل قبول نبود. به همین راحتی حکم اعدام صادر میشه؟
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 3
      نه از این راحتتر هم حکم اعدام و قتل صادر میشه، بدون محاکمه، هنگام دستگیری، بخاطر یک دلار جعلی،زانو بر گردن، جورج فلوید.
    • CA ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      3 18
      تو قبول نکن ....
  • سعید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    22 4
    همین رشوه نگرفته و اختلاس نکرده مال خودش رو داده عرق خریده خورده حساب کتابش بین خودش و خداش هست ولی اونایی که دم خروس شون زده بیرون قسم حضرت عباس می خورن حسابشون از این بابا جداست
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      0 3
      اگر در حال مستی سوار موتوره به ناموست بربخوره و کارهای شرم اوری انجام بده بازم همین حرف رو میزنی...داداش حتما کاری کرده دیگه,اگه نه چرا منو تو (منظورم اون شبکه معاند نیست,منظورم من و شماست)رو اعدام نمیکنن
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 3
      ای بابا خبرو درست بخونین دیگه: آدم ربایی سرقت تهدید اینارو ندیدین در متن خبر
  • شهاب DE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 2
    یک اشغال از جامعه حذف شده این همه قار قار کردن برای پی هست؟ حتما باید به ناموست تجاوز کنه بعد اعدام کنند؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    حبس طولانی مدتش میکردید تا دیگه نتونه خلاف کنه ، اعدام برای چی؟
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    وقتی حقوق نمی دانید اظهار نظر نکنید. به جای 20 فقره 40 فقره هم بزه نامرتبط داشته باشد نمی شود دلیلی بر حکم اعدام بر اثر شمر خمر ( یا هر جرم مشخص دیگر) باشد. در قانون صراحتا امده اگر حکم مجازات شرب خمر دو بار برای شخصی صادر شده باشد اگر برای بار سوم به این دلیل بازداشت شود حکم " کشتن" وی صادر می شود. به عبارتی, مجرم بر اساس این قانون مشخص محکوم به اعدام شده و هر گونه بزه دیگه در ان بی تاثیر است.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 0
    گرفتن جان یک انسان، یک همسر و یک پدر به این بهانه ها عادلانه نبود.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    بلاخره متوجه نشدم وی به چه اتهامی و با استناد به کدام ماده قانونی محکوم به اعدام شده است!؟
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    این جرائم به هیچ عنوان اعدام ندارند....اعدام اشتباه بوده و باید رسیدگی شود.شرب خمر که اعدام ندارد...یا عنوان کلی جرائم مواد مخدر یعنی چی؟ مشخص بشود تا ذهن مردم روشن شود.
  • آوا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    جمهوری اسلامی میگه مواد بکش ولی مشروب نخور چرا..... چون میترسه
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 8
    سلام. اینکه مجازاتش چیه بستگی به کارشناسش داره. امیدوارم کسی از حرفم ناراحت نشه. در پناه حق
  • عبدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    قابل قبول نبود. علاوه بر این، لااقل توی این شرایط که کشورمون آماج همه جور اتهامی هست، بهتر بود با استفاده از قانون توبه از اعدام صرف نظر میشد.
  • محمدرضا US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    توی این کشوری که ازنظر اقتدار سیاسی دربرار دنیا ایستاده حیف است که قوه قضائیه قوانین سختگیرانه ای را اتخاذنکند تا که چنین جرمهایی اتفاق نیفتد نوش دارو بعد ازمرگ سهراب باید قبل ازوقوع هر جرمی زمینه وقوع جرم را پایین اورد متاسفانه یک مجرم پس از ارتکاب چندین جرم از زندان ازاد می شود وباز مرتکب جرم می شود ضعف درکجاست ؟ چاره چیست نباید تصمیم درستی گرفت تا شاهد چنین جنایاتی در کشور نباشیم .
  • CA ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    البته جامعه از شر این افراد خلاص بشه خیلی بهتر هست بخصوص در شهرهای مقدس ولی بنظرم ابتدا بایستی از تبعید استفاده کرد و از شهرهای مقدس این افراد را بیرون انداخت. در مرحله بعد از خدمات اجتماعی محروم کرد هر چند زندان و بقیه جزای کیفری به جای خودش باقی هست ولی میشود از واکسن های مواد مخدر هم برای این افراد استفاده کرد. در حال حاضر برای مواد مخدر هم واکسن تهیه میشود و اجازه ورود مواد مخدر به بخش خون مغزی را نمی‌دهد.از ابزارهای به روز جهت تغییر رفتار استفاده کرد. در نهایت اگر تمامی روشها در مورد فرد ناکارآمد بود به اعدام نیز فکر کرد.چون حلقه های فساد اطراف این افراد را بایستی ابتدا قطع کرد و این افراد در خارج ازاین حلقه های فساد خود توان آسیب‌زا بودنشان به شدت کاهش می بابد
  • حق IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 1
    فقط اعدام حق یه اراذل ومردم آزاره تاهمه از شرش راحت بشن...
  • رضا DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام .طرف هرچقدر مشروب بخورد ومزاحمت ایجادکن حقش اعدام نیست، خداوند انسان افریده وخودش حق داره بکشد، شما بخاطر یک مقداری شرارت طرف اززندگی حذف کنید کار درستی نیست ونقض حقوق بشر است
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 2
    همون سال ۷۵ باید اعدامش میکردید و اینهمه هم پول بیت المال رو توی زندان خرج این انگل ها نکنید
  • DK ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 0
    اعدام باید برای همیشه برچیده شه در ایران. جون رو خدا داده .
  • RO ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    مشخصه خودتون همینو شکل دادید به جای مجازات همیشه ازادش میکردید اینم جای سواله
  • M IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 1
    طبق قانون مجازات کسی که سه مرتبه به شرب خمر محکوم شود وهربار حدبراوجاری شود برای مرتبه چهارم حکمش اعدام هست حکم قانونی بود ولی میشد اگر توبه کرده بود بار چهارمش دادگاه نادیده میگرفت
  • سیروز IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 6
    سلام به هم اقایونی که میگن این قانع کننده نیست برای اعدام. خوب ما میگیم درست میگی . حالا من از شما سوال میکنم ایا اگر شما قاضی باشی و باید طبق قانون کارتو اجرا کنی و قطعا تبصره ها رو هم بلدی ایا چنین شخصی که هزار بار مشکل ساز بوده و راهی زندان شده چکارش میکنی تازه اخر سر هم نوشته مشکل ادم ربایی و عنف و ازین حرفا داشته و طبق تاریخچش هرچه رو به جلو میریم بدتر و بدتر شده و اگه زنده بود دوباره ازاد میشد احتمالش خیلی زیاده قاتل بشه چون پوست کلفت شده بوده حالا چکارش میکنی ؟ در هر صورت طرفداری از اینجور شخصی یا اینکه خودش مثله اونه یا اینکه ته دلش این اعدام رو قبول داره ولی چون از حکومت بدش میاد ، مخالف اعدامش هست ، بغیر از این چیز دیگری نیست.
    • محمد رضا خوانساری IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 0
      سلام نظر بنده اینه که این فرد مستحق اعدام نبود کدام مدد کار و چه ارگانی تونسته در این مسیر برای این فرد کاری بکنه آیا واقعا شخصی که مواد مخدر مصرف میکنه بیار میگن ولی کسی که شرب خمر میکنه مجازاتش اعدامه؟کسی که این مملکت رو به باد دادن و با خیال راحت اختلاس میکنن و امثال زنجانیها و معاون قوه قضائیه که اختلاس کردن جرمشان به مراتب از این فرد اعدام شده کمتر بود ؟پس همه تقصیر ها رو بر گردن این شخص نزاری .
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 5
      خودت میگی احتمال.... یعنی هر کی احتمال خلاف داشت باید مجازات بشه پیشاپیش؟
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    4 0
    واقعا اعدام خیلی حکم سنگینیه انشالا قاضی که این حکمو داده خدا ببخشدش و کاش میشد من ببینمش و از نزدیک دلیل این همه کینه و بغضو بپرسم پسر اقازاده ها داعما مست فیلمشون میاد ولی چون پول دارن و اونور میرن کسی حکم اعدام نمیده بهشون انشالا روزی شاهد عدالت خدا باشیم
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      خداوند این قاضی وظیفه شناس رو ماجور بدارد . عوض مطالبه از دیگر قضات ، برای برخورد در موارد دیگر ، ملامتگر ایشان شدید ؟!
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    3 6
    یا خداااا...... خودت به داد ما برس... این همه دفاع از این حکم از طرف مردم عجیبه!!!! این چه رویه ایه که هر کی تو این نظام هر غلطی میکنه ، یه عده میخوان بدون هیچ توجیهی دفاع کنند... همه این بیانیه رو هم زیر و رو کنی باز حکم اعدام نداشت ، چطور به این راحتی خلاف حکم خدا نظر میدید؟
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      شما از احکام کیفری مطلعی ؟ شرب خمر در مراحل مختلف حکمش چیه ؟ بستگی به میل من و شما داره ؟!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 1
    خوب بودحکم پدرقاتل روبینا راهم به سرعت صادرمی کردند
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      پدر رومینا ؟! گر چه کارش خلاف بود اما رومینا هم بعد از مدتها رابطه آخرش با بیهوش کردن پدرش فرار کرد و بعد هم با ضدیت تصاویر آنچنانی رو توی فضای مجازی ..‌.
  • سجاد US ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 1
    به عنوان کسی که سابقه شرب خمر داشته و خدا بهش توفیق توبه داده عرض میکنم احکام الهی رو باید حقوق دانان آگاه به زمانه بررسی کنن و ببینن آیا باتوجه به شرایط زمانه این حکم الهی قابلیت تبدیل شدن به قانون رو داره یانه.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      قطعا داره ، شرب خمر توی کشورهای دیگه مورد استقبال قرار نمی گیره ؛ اما ما تابع احکام الهی و اسلامی هستیم و لاغیر . البته خداوند توبه شما را بپذیرد ، گناهار اگر قبل از اثبات گناهش توبه کند ، حد شاملش نمی شود ، اما اصرار بر گناه و انکار اون و اثبات با ادله دیگر ، چاره جز اجرای حد نمی گذارد ، فوق الذکر بعد از شرب های اثبات شده مکرر و حدهای شلاقی در نهایت مرحله ششم اعدام شده است ، در حالی اعدام در مرحله سوم است بنا بر روایات صحیحه کثیره .
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 1
    محترمین سلام ما که از جزئیات پرونده این فرد خبر نداریم و اون چیزی هم که در بالا اومده همه ماجرا نیست عقلا قضاوت و اظهار نظر سخته و از همه مهمتر بقول بعضیها ما نمی تونیم چیزی رو عوض کنیم پس هر کس عقوبت عمل خودشو میکشه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 2
    باید این ارازل رو یکی یکی اعدام کرد و از شوهای تبلیغاتی دشمن نترسید
  • ثنا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 1
    سلام و درود به نظر می رسد این قاضی درحقوق گرایش جزا و جرم شناسی نداشته وگرنه هیچوقت حکم اعدام برای این شخص صادر نمی کرد . قضاوت هم تخصص میخواد نه صرفا با یک لیسانس حقوق بلکه لازم یک قاضی کیفری گرایش جزا و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشد تا حکمی طبق قانون صادر کند به طور مثال همین مورد در مورد شرب خمر مجازاتش 80 ضربه شلاق است و نگهداری مشروبات الکلی هم حبس و جزای نقدی است حتی با جمع جرایم و تکرار آن هم حکم اعدام بعید به نظر می رسد و قاضی هم باید با بی طرفی حکم بدهد و متعجم از واحد اجرای احکام و حتی دادستان آن دادگستری که بر چنین حکمی تامل نکردند خروجی دستگاه قضایی باید طبق قانون باشد نه سلیقه ای.
    • علی SE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 0
      خانم حقوقدان تکرار جرم جرائم حدی در مرحله چهارم منوط به اجرای حدود اعدامه ثانیا همه مواد تو دوره لیسانس گذرونده میشه و قبولی در قضاوت سخترین کار یا شاید از هفت خان هم سختره ثالثا تو مراحل صدور رای را چک کن ببین حداقل چند قاضی تو رسیدگی دخیل بوده اند محض اطلاع رسیدگی ماهوی در این پرونده با تعدد قاضی هست نه وحدت قاضی
  • Shahin FR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    2 0
    دوستان گرامی وقتی کسی رو نمیشناسید نیاید جو الکی بدید، ایشون من کاری ب هیچیش ندارم ولی این اقا نه ادم ربا بود نه سارق ی ادم دایم الخمر ک اینم فکر نمیکنم حقش اعدام بوده باشه
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      فکر نمی کنم یعنی چه ؟ اولا خود شرب خمر از بزرگترین گناهان کبیره است بعد شما استصغار و کوچک بینیش هم تبلیغ می کنی ! این جرم ، کیفر مرحله ای مشخصی داره ، نیازی به فکر کردن ماها نداره چیزی مجهولی نیست تا کشفش کنیم .
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    تو عصری زندگی میکنیم که علاوه بر مشکلات اقتصادی خبرهای کذب فضای مجازی یه مشکل بزرگ هم داریم به نام خود همه چی دان شاید از حرف من ناراحت بشیند ولی دوست عزیز کاری به رسیدگی ماهوی به پرونده ایشون را ندارم ولی ماده ۱۳۶ مجازات گفته تکرار جرم جرایم حدی تا چهار مرحله مشروط به اجرا شدن مجازات حدی سه مرحله قبل اعدامه حالا جرم حدی که مجازاتشو خداوند تعیین کرده تو اینم شک شبهه داریند دوستی که میگه قوه قضاییه باید پاسخگو به ملت باشه ایا فکر نمیکنی سیستم قضایی ایران جز بعضی جرائم غیر علنی هست یعنی من حق ندارم تو پرونده شخصی تو سرک بکشم عین نظامهای قضایی بسیاری از کشورهای اروپایی
  • الف IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    شماهم شدیم ماله کش
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      ماله یعنی چه ؟ برو در مورد شرب خمر مطالعه کن .
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    ببخشید حکم نفاق مشرق چیه؟
  • جلیل خمر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    با سلام خسته شدم از این نظام و انقلاب دیگر نمیتونم جواب شرایط سخت زندگی رو بدم
  • محمد بصیری IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    90 درصد جرایم بر میگرده به بی عدالتی اجتماعی! هیچ آدمی خلافکار بدنیا نمیاد هیچ زنی پاشو بی دلیل کج نمیزاره کسی از رو شکم سیری دزدی نمیکنه ... تو کوچه پس کوچه های حاشیه شهرها همین الان کودکاتی مستعد خلافکاری به حال خود رها شدن... پدر صبح تا شب سر کار یا بیکار یا معتاد.. مادر سرش تو گوشی .. اون بالا هم که در مسند مقدس قضا ؛ یه خودکار و نگارش تدبیرو تقدیر ادمها .... والسلام
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      جناب ۹۰ درصد رو از کجا آوردی ؟ آمارگیری ؟
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      هیچ اولی قبول ، اما هیچ دومی چرا ؟ یعنی نفس اماره خانومها همه مطمئنه و ملهمه است ؟
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      گرسنه ها حال دزدی دارن ؟ این همه آدم می رن توی آفتاب سوزان و در مخاطرات مختلف سعی می کنند یه لقمه نون حلال دست بیارن اون توی داری از دزدا حمایت می کنی ؟ خجالت خوب نیست !
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      وقتی اتباع بیگانه کار گیرشون میاد یعنی چه ؟ یعنی نبود کار دروغه ، پزمون بالا رفته الآن سر کوچه ما افغانی میوه فروشی باز کرده وقتی به بعضی ایرانیها می گفتم می گفتند به صرفه نیست سودی نداره و ...
    • قبول باشه ! IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      راستی جناب بصیری شما با طبری مبری هیچ رابطه ای مثلا نه استغفرالله ... آخه الآن قضا مدتی به پر و پای اینا ...
  • امیر IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا خوب کارش کردن اعدامش کردن مردم بدبخت یه نفسی کشیدن!
  • اره IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    این بنده خدا هر بار به جرم مواد مشروب گرفتنش حبسشو کشیده. بعد چرا این دفعه اعدامش میکنید .ارازل ها اختلاس میکنن آدم میکشن بیرون آزاد میگردن اما این بنده خدارو همینطوری دار زدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس